onsdag 1 december 2010

1 december

Som sagt, på ett och ett halvt år har jag övat på att vara förälder till en människa som egentligen är ganska stor. Det har varit en spännande tid och det är först nu jag känner att jag börjar förstå hur det är att vara förälder.
Hon är så himla lik mig och det gör att hon är lättare att förstå.
Som idag, när hon kom hem från skolan och hon inte såg så munter ut så gjorde jag varm choklad och gav henne fyra pepparkakor på fat. Det var precis vad hon behövde och jag såg det för jag kände igen mig i känslan.
Och när jag kom där med koppen och ställde ner den på bordet bredvid hennes säng så tittade hon på mig och sa: "You know me to well"

Nu ikväll har jag suttit och gjort en inbjudan till treornas julfest, Alicias klass julfest. Johanna och jag är klassföräldrar och måste därför dra vårt strå till stacken.

Jag växer dag för dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar